Požadavky na žáka
- Držitel PPL(A), včetně kvalifikace pro lety v noci nebo CPL(A) a nálet alespoň 50 hodin navigačních letů jako velící pilot na letounech nebo vrtulnících, z nichž alespoň 10 hodin musí být na letounech.
- Držitel platného osvědčení o zdravotní způsobilosti min. II. třídy rozšířené o vyšetření dle EU1178/2011 Part-MED.
- Věk minimálně 18 let, platný průkaz radiotelefonisty
- Žadatel o IR(A) musí předvést schopnost používat anglický jazyk složením zkoušky z angličtiny IR, kterou vám také můžeme nabídnout.
Započítávání předchozích zkušeností: Držitel kvalifikace CPL(A) nebo absolvent modulu – základy letu podle přístrojů může mít celkový objem modulového výcviku snížen až na 40 h.
Průběh kurzu
Teoretická výuka
- Pro zahájení praktického výcviku je nutné absolvovat teoretickou výuku IR(A)/ATPL(A) ve schválené ATO. Student musí, před zahájením kurzu, předložit certifikát o absolvování teoretického kurzu IR(A)/ATPL(A).
- Pro variantu COMPETENCY BASED IR (výcvik na základě kvalifikovanosti) postačí zkrácená teorie IR, která obsahuje 80 hodin výuky.
- Připravili jsme pro vás zvýhodněnou nabídku výuky teorie IR. Výuka probíhá distančně a učební materiály jsou v ceně. Tato zvýhodněná cena je platná pouze v případě odlétání výcviku v naší škole.
Praktická výuka
COMPETENCY BASED IR-SEP
Tato poměrně nová možnost získání PLNOHODNOTNÉ kvalifikace IR je velmi oblíbená po celé Evropě. Spočívá ve sníženém počtu hodin ve výcviku. Místo klasických 50 hodin stačí nalétat hodin pouze 40!
Jedná se o nový způsob provádění výcviku, kdy instruktor vyhodnotí vaše schopnosti a kvalifikovanost k provádění různých IFRových postupů a může vás doporučit ke zkoušce po sníženém náletu. Tento nálet je ovšem minimální a lze uznat jen za předpokladu, že jste na zkoušku dostatečně připraven.
Nespornou výhodou pro soukromé piloty je možnost absolvovat pouze zkrácenou teorii v rozsahu 80 hodin.
Po ukončení kurzu a odlétání zkoušky získáte plnohodnotnou IFR licenci! Není žádný rozdíl mezi licencí získanou klasickým modulovým výcvikem (50 letových hodin) a výcvikem na základě kvalifikovanost (40 letových hodin). Držitelé zkrácené IR teorie pouze nebudou mít oprávnění létat HPCA (high performance complex aircraft). Toto omezení však jednoduše odstraní absolvováním plnohodnotné ATPL či IR teorie.
SROVNÁNÍ OBOU CEST K ZÍSKÁNÍ SEP-IR LICENCE:
Proč si vybrat právě naší školu
Víme, že přístrojové létání je důvodem obav u mnoha žáků. Jde přece jen o něco nového a správně pochopit IFR je klíčem i k úspěšnému absolvování výběrového řízení u aerolinek.
Proto u nás máte nově možnost výběru svého instruktora, který vás celým IFRovým výcvikem v letounu provede!
Jan Matúšů, náš hlavní instruktor přístrojového výcviku, s vámi začne pozemní přípravou a praktickým výcvikem v letounu. V průběhu výcviku však máte možnost kdykoliv přejít k jinému instruktorovi nebo výcvik odlétat s více instruktory. Je to na vás.
Podle vašeho dalšího zaměření budeme směřovat také váš výcvik. Máte možnost výběru z několika scénářů celého výcviku:
Chci být dopravní pilot a připravit se na výběrové řízení
- rozšíření výuky teorie o plánovací minima
- nácvik různých scénářů výběrových řízení na simulátoru
- zaměření na předpisy týkající se obchodní letecké dopravy
- rozšíření výcviku o postupy SOP, pokročilé čtení Jeppesen map
Chci cestovat na výlety
- zaměření převážně na postupy malých letounů, které nespadají pod obchodní leteckou dopravu
- naučíte se sami naplánovat IFRový let
- přizpůsobení výcviku dle vašich dalších cílů a destinací
Chci si zvýšit mé pilotní dovednosti
- zaměření na pokročilé techniky pilotáže a snaha vybírat počasí, kdy si opravdu v mraku zalétáte
- pokročilý nácvik nezvyklých poloh
- kurz špatného počasí pro lety VFR na simulátoru v rámci výcviku
Podle vašeho výběru vám bude instruktor v průběhu výcviku předávat primárně zkušenosti, které potřebujete. Můžete výcvik zkombinovat a zaměřit se jak na sportovní, tak i dopravní letadla.
Hodiny na simulátoru jsou brány jako maximální. V případě zájmu je možné snížit počet hodin na simulátoru a navýšit počet hodin v letadle. Pro ty, kteří se chtějí opravdu někam „IFRově podívat“ a hodně se naučit, je možné na letadle odlétat i celý výcvik.
Závěrem slovo instruktora:
V průběhu mého létání na dopravních letadlech jsem poznal, jak moc je důležité IFRovému létání skutečně porozumět. Viděl jsem kolem sebe různé úrovně schopností pilotů a musím říct, že jde vidět, jak letecký výcvik s postupem času bohužel ztrácí na kvalitě.
Jsou školy, které připravují žáky primárně k IFRové zkoušce. A to se jim většinou i daří. Ale když má tento „IFRový letec“ naplánovat let do Německa nebo má začít létat v seriózní aerolince, je znát, jak moc znalostí mu chybí.
Vyberte si školu, která vám vysvětlí, co se děje při go around v Paříží, kde řídící očekávají, že místo přidání plných plynů budete ještě chvilku klesat. Co znamená, když letíte přiblížení sekundárním radarem, a co se po vás chce, když vám nad Skotskem řídící řekne „Do you request Deconfliction or traffic service?“ Vyberte si instruktora, který s vámi nechce „bouchat IFRový hodiny“, ale chce vám opravdu něco předat. Často až při prvním IFRovém sestupu na minima nebo po prvním letu ve vaší nové letecké práci zjistíte, jak důležité rozhodnutí to bylo.
Jan Matúšů,
Vedoucí výcviku, Fly For Fun
Zavolejte nebo napište a domluvte si s Honzou schůzku, získejte více informací, domluvte se na ideálním postupu!