Vítejte ve vzdušném prostoru letecké školy FLY FOR FUN
Povětrnostní podmínky
Teplota
17,0 °C
Rosný bod
5,7 °C
Vlhkost
47 %
Rychlost větru
4,3 m/s
Směr větru
135
Webkamera - Sazená Webkamera - Sazená Více
Létejte za polovic Létejte za polovic

Nový typ výcviku letu podle přístrojů (IFR) pro piloty, kteří chtějí létat jen pro soukromé účely. Nahrazuje plně výcvik traťové přístrojové kvalifikace EIR.

CenY výcviku BIR

Držitel kvalifikace BIR má právo provádět lety podle IFR na jednopilotních letounech, pro které má třídní kvalifikaci, s výjimkou letounů s vysokou výkonností a variant letounů, pokud je podle údajů provozní vhodnosti požadována kvalifikace IR. 

Takovýto pilot má právo provádět lety dle pravidel IR, ovšem za mírně přísnějších meteorologických minim, než plnohodnotný IR pilot (jde hlavně o dohlednost a minimální výšku oblačnosti při přistání).

Tato kvalifiakce je jakýmsi “upgradem” kvalifikace EIR (en-route IR), která pilotovi umožnila létat za pravidel IFR pouze na traťové části letu. S novou verzí BIR máte tak možnost létat dle pravidel IFR od vzletu až do přistání. Vynikající možnost pro piloty, kteří se nechtějí stát profesionály, ale touží si zaletět na výlet nebo dovolenou i za horšího počasí.

Požadavky na žáka

Kvalifikace: Žadatel o BIR(A) musí mít PPL(A). Pokud chce žadatel vykonávat práva BIR v noci, musí být držitelem kvalifikace pro noční lety NIGHT(A). Pokud chce žadatel využívat práva BIR ve vícemotorových letounech, musí být držitelem třídní kvalifikace MEP(A) LAND.

Zdravotní požadavky: student musí být držitelem alespoň platného osvědčení o zdravotní způsobilosti II. třídy rozšířené o vyšetření dle MED.A.030 (g). 

Teoretická výuka: pro zahájení praktického výcviku je nutné absolvovat teoretickou výuku minimálně BIR (A) ve schválené ATO. 

Jazykové požadavky: Žadatel o BIR(A) musí mít dostatečnou znalost českého jazyka a musí předvést schopnost používat anglický jazyk, jak stanoví FCL.055 složením specifické zkoušky z používání anglického jazyka pro lety IFR. Nejpozději v průběhu výcviku je potřeba absolvovat zkoušku z ICAO angličtiny.

Teoretický výcvik

Teoretický výcvik se skládá z celkem 8-10 hodin studia s instruktorem (prezenčně, případně online) a 70 hodin samostudia. Celkem tedy 80 hodin. V průběhu výcvik musí pilot plnit tzv postupové testy, které zhodnotí průběh výuky a na konci úspěšného studia dostane certifikát o absolvování výcviku se kterým se přihlásí na ÚCL k teoretickým zkouškám.

  • Cena: 12 000 Kč (14 520 vč. DPH)

Praktický výcvik

Praktický výcvik se skládá ze třech až čtyřech modulů (podle toho, jestli chcete létat i na vícemotorových letounech):

  • modul 1 – modul základního letového výcviku letových dovedností ovládání letu výhradně podle přístrojů 
  • modul 2 – modul praktického letového výcviku postupů odletu, vyčkávání, 2D přiblížení a 3D přiblížení podle IFR 
  • modul 3 – modul praktického letového výcviku postupů pro let na trati podle IFR 
  • modul 4 – je-li žádáno o kvalifikaci BIR pro vícemotorové letouny, musí modul praktického letového výcviku pro let s jedním nepracujícím motorem zahrnovat postup přiblížení podle přístrojů s asymetrickým tahem a postup pro nezdařené přiblížení

Výhodou tohoto výcviku je, že není stanoven minimální počet hodin, ale létá se vše až do úplného zvládnutí každého modulu. Je tedy čistě na vaších schopnostech, jak dlouho budete výcvik létat. Přesto počítejte minimálně s 20-30 hodinami výcviku. Je toho opravdu spoustu, co je potřeba se naučit. 

Praktický výcvik doporučujeme začít simulátorem pro naučení základů a poté přejít do letadla. K cenám za letadlo je potřeba připočíst ještě přistávací a přibližovací poplatky na letištích, kde bude výcvik prováděn. 

TIP

Začít může ihned, výcvik je u nás individuální, lety si plánujete sami v naší aplikaci. Létáme po celý rok, naše letadla jsou vytápěna.

Ceny výcviku BIR

Cena je závislá od typu letadla a také od nalétaného počtu hodin. Ceny letadel i teoretické část výcviku jsou uvedeny v našem ceníku. Z naší nabídky si můžete vybrat z několika typů letadel, na kterých chcete svůj výcvik absolvovat. Jedná se o typ Cessna 172 RG, Diamond DA40 a hodit se bude i náš FNTP II simulátor.

  • Kurzovné: 6 000 Kč (7 260 vč. DPH) + Teorie BIR: 12 000 Kč (14 520 vč. DPH)

Pilotem na zkoušku

Nejste si jistí? Přijďte si k nám létání vyzkoušet nebo si domluvte osobní konzultaci s některým z našich instruktorů. Kontaktujte nás na tel (+420) 724 327 922.