Vzhledem k tomu, že na rozdíl od letadel, kde za „typ“ jsou považována všechna například jednomotorová letadla, u vrtulníků je každý vrtulník považován za jiný typ.

Datum zveřejnění: 23. března 2011

Tak R22 a R44 potřebují každá jiný typový výcvik, přestože stroje jsou to vcelku navzájem podobné. Pilot smí ve svém základním výcviku použít pouze jeden typ vrtulníku. Po dokončení výcviku si může už jako pilot s platnou licencí udělat tzv. „Typový výcvik“ na další typ vrtulníku. Tyto typové výcviky smí provádět pouze FTO, která má takový výcviku ve své provozní specifikaci. Podařilo se nám projít auditem a rozšířit naší FTO o výcvik vrtulníků. Můžeme tedy tyto výcviky poskytovat i v naší škole.

Typový výcvik obsahuje kromě pozemní přípravy a seznámení s vrtulníkem 5 hodin výcviku. Potom, po přezkoušení examinátorem a zapsání nové licence do pilotního průkazu už je pilot oprávněn létat i s tímto dalším typem. Jen nezapomeňte, že oprávnění létat s jednotlivými typy vrtulníků je nutné jednou za rok obnovovat přezkoušením!

Máte-li o typový výcvik zájem, najdete naši nabídku zde.