Zephyr OUS 14 je zpět ze servisu! // ATPL teorie již od 30.5.2022!
Vítejte ve vzdušném prostoru letecké školy FLY FOR FUN
Zkoušky z teorie PPL(A), LAPL(A) NEBO ULL? Zkoušky z teorie PPL(A), LAPL(A) NEBO ULL?
Webkamera - Sazená Webkamera - Sazená Více

Při souběžném provozu vlečných letounu a ostatního letištního provozu z jedné dráhy (33L/15R) bylo pojíždení ostatního provozu v těsné blízkostí vzletu aerovleků. Vlečný letoun během aerovleku křížil letištní okruh. Z těchto důvodů byly upraveny postupy ostatního letištního provozu s kluzáky a vlečnými letouny.

Při intenzivním provozu kluzáků a vlečných letounu je pro tento plachtařský provoz používána dráha 33L levá (15R pravá).

pp1

pp2

Vlečný letoun po přistání uvolňuje drahu 33L pouze doleva tj. na západní (Velvarskou) pojížděcí dráhu. Nebo Vlečný letoun po přistání uvolňuje dráhu 15R pravou pouze doprava tj. na Západní (Velvarskou) pojížděcí dráhu.

Postupy pro aerovleky jsou upraveny tak, aby byl co nejméně narušen ostatní letištní provoz na okruhu.

Ostatní letištní provoz používá dráhu 33P pravou (15L levou).

Pojíždění na vzlet 15L(levá) nebo pojíždění zpět po přistání na dráze 33R (pravá) se provádí pouze po Východní pojížděcí dráze tj. na Ledčická straně letiště. (na Řípské straně letiště)

pp3

pp4

V žádném případě nemůže ostatní letištní provoz uvolnit dráhu 33R DOLEVA! nebo V žádném případě nemůže ostatní letištní provoz uvolnit dráhu 15R doprava!

Křižování drah 33R a 33L se provádí až za jejich prahem, pokud je na finále volno a po koordinaci s dispečerem RÁDIO. Přechod na tyto postupy je v pravomoci Dispečera Radio, který vyhlásí přechod na tyto postupy nebo jejich aplikaci ukončí.

Petr Šindelář
VS RÁDIO LKSZ