Požadavky na žáka
- Věk minimálně 15 let, u osob mladších 18 let nutný souhlas zákonného zástupce.
- Osvědčení o zdravotní způsobilosti od pověřeného lékaře.
- Pro každého žáka je výhodné být členem LAA ČR, které nabízí výhodné pojištění a pouze členům distribuuje časopis Pilot.
Průběh kurzu
Teoretická část
Osnovy ULL (ultralehké letadlo):
- aerodynamika a mechanika letu,
- stavba a konstrukce SLZ (sportovní létající zařízení),
- postupy UL1, UL2, UL3,
- spojovací předpis,
- navigace,
- meteorologie,
- motory, vrtule a přístroje.
Součástí teoretické přípravy je kurz radiooperátorů letadlových stanic. Teorie probíhá online.
Pro více informací o teoretickém výcviku prosím kontaktujte přímo skola@flyforfun.cz.
Poznámka: hodina konzultace se bere jako padesáti minutová lekce a je potřeba konzultace vyčerpat do uplynutí max. 12 měsíců od zakoupení produktu.
Praktická část
Pro získání pilotní licence ULL je předepsaných minimálně 20 letových hodin. Osnova praktické části:
- Cvičení 1.: Seznamovací let.
- Cvičení. 2.: Přímý let, funkce kormidel.
- Cvičení. 3.: Zatáčky o náklonu do 15º.
- Cvičení. 4.: Zatáčky o náklonu do 45º.
- Cvičení. 5.: Nácvik vzletu, letu po okruhu a přistání.
- Cvičení. 6.: Skluz, zábrana pádu, rychlost letu.
- Cvičení. 7.: Opravy chybného rozpočtu a přistání.
- Cvičení. 8.: Nácvik bezpečnostního přistání.
- Cvičení. 9.: Nácvik nouzového přistání.
- Cvičení. 10.: Přistání s bočním větrem.
- Cvičení. 11.: Let se zakrytými přístroji.
- Cvičení. 12.: Přezkoušení před prvním samostatným letem.
- Cvičení. 13.: Samostatný let po okruhu. První sólo!
- Cvičení. 14.: Kontrolní let po okruhu.
- Cvičení. 15.: Samostatný let po okruhu.
- Cvičení. 16.: Zatáčky o náklonu 15º až 45º.
- Cvičení. 17.: Zábrana pádu, skluz.
- Cvičení. 18.: Nácvik rozpočtu.
- Cvičení 19.: Navigační let 200 km.
- Cvičení. 20.: Navigační let 100 km.
- Cvičení. 21.: Navigační let 100 km.
TIP
Začít může ihned, výcvik je u nás individuální, lety si plánujete sami v naší aplikaci. Létáme po celý rok, naše letadla jsou vytápěna.
Ukončení kurzu a získání licence
Po splnění základní osnovy celého kurzu, pokud je podle instruktora žák připraven, přistupuje ke složení závěrečných zkoušek, u nás na letišti Sazená. Zkouška se skládá z teoretického testu a praktické zkoušky létání. O vydání pilotního průkazu rozhoduje na základě výsledků inspektor LAA ČR.
Důležité!
Podle výcvikové osnovy je nutno absolvovat minimálně 20 letových hodin. Jde však pouze o předepsané minimum, jehož absolvování automaticky neopravňuje k získání pilotního průkazu!
K závěrečným zkouškám nepustíme nikoho, kdo opravdu nebude umět létat!
Ceny výcviku UL
Z naší nabídky si můžete vybrat z několika typů UL letadel, na kterých chcete svůj výcvik absolvovat.
Výcvik na letounu Zephyr 2000
- Balíček 20h: 38 720 Kč (46 851 vč. DPH) + Teorie: 7 150 Kč (8 652 vč. DPH)
- Cena za 1h: 2 089 Kč/hod (2 528 vč. DPH)
Výcvik na letounu Faeta 321
- Balíček 20h: 42 840 Kč (51 836 vč. DPH) + Teorie: 7 150 Kč (8 652 vč. DPH)
- Cena za 1h: 2 342 Kč/hod (2 834 vč. DPH)
Výcvik na letounu Faeta NG
- Balíček 20h: 45 240 Kč (54 740 vč. DPH) + Teorie: 7 150 Kč (8 652 vč. DPH)
- Cena za 1h: 2 462 Kč/hod (2 979 vč. DPH)
Výcvik na letounu Bristell UL
- Balíček 20h: 56 800 Kč (68 728 vč. DPH) + Teorie: 7 150 Kč (8 652 vč. DPH)
- Cena za 1h: 2 950 Kč (3 570 vč. DPH)
Cena balíčků platí při zakoupení před zahájením výcviku. Další ceny najdete v našem ceníku.
Kam dál?
- Kurz letů do řízených prostorů (velká mezinárodní letiště) nebo Výcvik letů VFR za špatného počasí.
- Opravdu vás to chytlo? Chcete létat i letadly všeobecného letectví, např. Cessnou nebo Diamond DA40?
TIP
Jako držitel průkazu UL máte možnost 50% úlev z 30ti hodinové osnovy LAPL (Light Aircraft Pilot Licence).
O licenci LAPL čtěte v našem blogu: LAPL versus PPL
Pilotem na zkoušku
Nejste si jistí? Přijďte si k nám létání vyzkoušet nebo si domluvte osobní konzultaci s některým z našich instruktorů. Kontaktujte nás na tel (+420) 724 327 922.