Tato kvalifikace je určena pro ty, kdo chtějí létat pouze rekreačně, ne obchodně a ne za úplatu. Vrtulníky ve výcviku mohou být maximálně čtyřmístné a do maximální vzletové hmotnosti 2000 kg. Výcvik lze létat pouze na jednom typu vrtulníku, na kterém zároveň pilot skládá závěrečné zkoušky. Po složení zkoušek je oprávněn létat pouze s tímto typem. V případě zájmů o létání s dalším typem vrtulníku jako pilot LAPL, nabízíme typový výcvik na Robinson R22 a R44.
Osnova výcviku obsahuje 40 letových hodin. Držitelé jiných pilotních průkazů s předchozí leteckou zkušeností, mohou dosáhnout úlevy ve výcviku až 50%.
Požadavky na žáka
- Věk minimálně 16 let, u osob mladších 18 let nutný souhlas zákonného zástupce.
- Student musí být držitelem alespoň platného osvědčení o zdravotní způsobilosti II. třídy rozšířené o vyšetření dle EU 2019/27 Part-MED.
- Na první samostatný let potřebujete průkaz radiotelefonisty (kurz je součástí teoretické přípravy).
Průběh kurzu
Teoretická část
Výuka teorie probíhá v učebně na letišti Sazená. Část studia probíhá formou přednášek a konzultací, část formou samostudia. Osnova teoretické části:
- Letecké právo a postupy ATC
- Komunikace
- Letová výkonnost a plánování
- Lidská výkonnost
- Základy letu: letadlo
- Obecná znalost letadla
- Meteorologie
- Provozní postupy
- Navigace
Praktická část
- Letová praxe
- Účinky ovládacích prvků
- Změny výkonu a polohy
- Přímý a horizontální let
- Stoupání
- Klesání
- Zatáčení
- Visení
- Pojíždění ve visu, otáčení ve visu
- Visení, nouzové situace během pojíždění
- Přechod z visení do stoupání a naopak
- Normální vzlet
- Strmý vzlet a vzlet při omezeném výkonu
- Okruh, přiblížení a přistání
- Předvedení strmého přiblížení a přiblížení a přistání s omezeným výkonem
- Nouzové postupy
- Autorotace
- Přezkoušení a první sólo
- Bočení a couvání ve visu
- Otáčení na místě
- Visení mimo účinek země, vírový prstenec
- Přistání s vysazeným motorem
- Pokročilá autorotace
- Vynucená přistání
- Ostré zatáčky
- Rychlé zastavení
- Pokročilý výcvik vzletů, přistání a přechodu
- Šikmý terén
- Omezené prostory
- Navigace
- Navigační problémy v malých výškách a za snížené dohlednosti
- Radionavigace
- Základní let podle přístrojů
TIP
Začít může ihned, výcvik je u nás individuální, lety si plánujete sami v naší aplikaci. Létáme po celý rok, naše vrtulníky jsou vytápěné.
Ukončení kurzu a získání licence
Teoretická zkouška se skládá na Úřadu pro civilní letectví formou testu. Praktické dovednosti ověří zkušební komisař (examinátor) Úřadu pro civilní letectví.
Kam dál?
Teoretická zkouška je platná i pro licenci PPL. Licenci soukromého pilota PPL(H) je tedy možné získat bez dalších teoretických zkoušek.
Cena
Cena kurzu je uvedena v našem ceníku. Z naší nabídky si můžete vybrat ze dvou typů vrtulníků, na kterých chcete svůj výcvik absolvovat. Uvedené ceny zahrnují cenu za vrtulník, palivo a instruktora.