Vítejte ve vzdušném prostoru letecké školy FLY FOR FUN
Povětrnostní podmínky
Teplota
11,0 °C
Rosný bod
10,6 °C
Vlhkost
98 %
Rychlost větru
1,4 m/s
Směr větru
0
Webkamera - Sazená Webkamera - Sazená Více

Michal Raudenský, Pilot - instruktor ultralehkých letadel ULLa, instruktor a inspektor ultralehkých vrtulníků ULLh, zkušební pilot ULLa, obchodní pilot letounů CPL(A), obchodní pilot vrtulníků CPL(H), instruktor letadel FI(A), instruktor vrtulníků FI(H), vlekař TOW, pilot vícemotorových letounů MEP. Dosud nalétal přes 8 000 hodin, z toho převážnou část jako instruktor, létá od roku 1994.

Tecnam P2008JC - na co si dát pozor?

Tecnam P2008JC - na co si dát pozor?

P2008 JC je skvělé letadlo. Jako každé, má taky svoje potřeby. Zde mám pár postřehů z provozu, které mohou být užitečné pro ostatní piloty.

Tecnam P2008JC - na co si dát pozor?
Tecnam P2008JC - nové éro na Sazené

Tecnam P2008JC - nové éro na Sazené

Tecnam P2008 je podle mě velice zdařilá náhrada a nástupce výcvikové C150, jejíž údržba se díky neustále stoupajícím cenám náhradních dílů víc a víc prodražuje. Naše letadlo je vybaveno sdruženými přístroji Garmin. Jsou  přehledné, přesné, viditelné za všech podmínek... to musíte vidět!

Tecnam P2008JC - nové éro na Sazené
Zamrzání karburátorů a jak na něj

Zamrzání karburátorů a jak na něj

Zamrzání karburátoru se nedá zcela vyhnout, můžeme se ale ubránit jeho následkům. Nezapomínejte tedy na správné používání ohřevu ať si všichni v pohodě prolítáme celou zimu.

Zamrzání karburátorů a jak na něj
Pozor na plný kapsy ve vrtulníku Robinson!

Pozor na plný kapsy ve vrtulníku Robinson!

Samozřejmě, pro lítání v jakýmkoliv vrtulníku je potřeba mít kapsy plný. Ale dneska se mi stala příhoda, která mě celkem překvapila. Tak vám píšu varování.

Pozor na plný kapsy ve vrtulníku Robinson!
Zábrana pádu

Zábrana pádu

Každý pilot ví, že ve vzduchu nás drží především rychlost (ti potměšilejší dodávají, že taky peníze). Po ztrátě rychlosti přichází pád. I to je naprosto zřejmé i pilotním začátečníkům.

Zábrana pádu
Tecnam P 2006T – nový letoun v naší škole

Tecnam P 2006T – nový letoun v naší škole

Uvedli jsme do provozu zcela nový dvoumotorový letoun v naší škole. Letadlo je velice zdařilé konstrukce a létá se dvěma motory Rotax 912 opravdu skvěle.

Tecnam P 2006T – nový letoun v naší škole
Co dělat když vypukne požár na palubě

Co dělat když vypukne požár na palubě

Přeju sobě i vám, abychom si o těchto věcech jenom psali a četli.

Co dělat když vypukne požár na palubě
Co dělat když vysadí za letu motor

Co dělat když vysadí za letu motor

V prvním díle chci psát o vysazení motoru v letadle (vrtulník, jako zcela specifická situace přijde v některém z dalších dílů). S tím, jak létáme se stále spolehlivějšími motory, většina pilotů ani nevěří, že se jim taková situace může přihodit. Bohužel, i sebelépe servisovaný a udržovaný motor může někdy vynechat. Platí daná moudrost, že to, že jste udělali naprosto všechno pro odvrácení katastrofy neznamená, že jste na ni připraveni.

Co dělat když vysadí za letu motor
Co dělat když vysadí motor vrtulníku

Co dělat když vysadí motor vrtulníku

Druhým článkem navazuji na předchozí, kde jsem popisoval co dělat při vysazení motoru v letadle. Vrtulník samozřejmě také musí být schopen letu bez motoru. Naštěstí není pravdivá představa mnoha lidí, že když se u vrtulníku zastaví motor „tak to prostě spadne“. Do takového zařízení by rozumný pilot zřejmě nenastoupil.

Co dělat když vysadí motor vrtulníku
Co dělat když vletím do špatného počasí

Co dělat když vletím do špatného počasí

V dalším článku se pokusím popsat svoje vlastní zkušenosti se špatným počasím.

Počasí je naprosto limitujícím faktorem každého létání. Nebudu se tu zabývat létání za IR, to je úplně jiná kapitola. Nás bude zajímat, co a jak udělat, když se náš let „za vidu země“ jaksi zpronevěří svému názvu.

Co dělat když vletím do špatného počasí