Vítejte ve vzdušném prostoru letecké školy FLY FOR FUN
Povětrnostní podmínky
Teplota
14,0 °C
Rosný bod
9,6 °C
Vlhkost
73 %
Rychlost větru
1,2 m/s
Směr větru
45
Webkamera - Sazená Webkamera - Sazená Více

Rozhodnutí stát se pilotem je jedno z největších v životě. Létání je to nejkrásnější, co vás může potkat. Dává vám svobodu, tu opravdovou svobodu pohybu, letu, stoupání a pohledů za „ty kopce tam na horizontu“.

Jakmile se naučíte létat spolehlivě a bezpečně, budete si užívat pohledů dolů na krajinu z míst jinak nedostižných. Let kolem mraků, na které dopadá váš stín se vám tím nejhezčím způsobem otiskne v hlavě a budete se k němu vracet kdykoliv, kdy si budete potřebovat připomenout něco krásného. Rozhodli jste se správně.

Létání je v naší škole individuální, každý žák dostane vlastní přístup do online rezervačního systému a lety si za dodržení několika jednoduchých pravidel objednává sám. Naše dispečerky potom přiřadí instruktora a let vám potvrdí. Nečekáte tedy na nějaké zahajovací termíny, létat můžete začít okamžitě.Take off Tecnam

Jak tedy začít. Nejdřív je dobré si uvědomit, co je vaším cílem v letectví. Pokud chcete létat jen pro vlastní potěchu maximálně s jedním přítelem či přítelkyní po boku, potom je pro vás určeno létání na ultralehkých letadlech. Leckoho při tom výrazu napadnou „splašený trubky“ potažené podezřelým plátnem. Ultralehká letadla ale už dávno nejsou výrobkem pošetilých romantiků riskujících pro pár chvil svobody. I když ta doba měla svoje velké kouzlo, je už většinou pryč a ultralehká letadla jsou dnes profesionálními výrobky renomovaných firem, které se díky pružnější legislativě dokáží přizpůsobovat moderním technologiím rychleji, než dospělé letectví (odteďka už ale pro „dospělá letadla“ používejme správná název – letadla Všeobecného letectví). Moderní UL letadla tak svými výkony předčí letadla Všeobecného letectví. Pro sportovní létání a výlety jsou výborná.

Základní osnova výcviku pilota UL je 20 letových hodin. Jen prosím upozorňuji, že u všech stanovených osnov jde o nepodkročitelné minimum, jehož samotné absolvování neopravňuje k získání licence. Jinými slovy, je potřeba se všechno opravdu pořádně naučit. Váš výcvik bude končit naprosto samostatným navigačním letem, kdy sami poletíte na cizí letiště a je více než potřebné, aby se piloti z takových letů bezpečně vraceli domů. Nenecháme létat nikoho, kdo to nebude bezpečně umět! To je pro nás zásadní podmínka.

Pokud ovšem z nějakého důvodu chcete létat sice pro svoji zábavu, ale letadla UL vás nelákají, máte k dispozici letadla Všeobecného letectví. To jsou ony notoricky známé Cessny, stroje díky nimž se naučil létat celý svět a jež najde neustále v provozu od rovníkových pralesů, přes pouště, největší světové aglomerace až po polární čepičky. Na každém kontinentu, v každém podnebném pásmu létá nějaká Cessna. Obvyklý postup je začít základním výcvikem PPL (Privat Pilot Licence), který obsahuje minimálně 45 letových hodin. Vlastníte-li už licenci pilota UL, tato osnova se může zkrátit až o 10 hodin. Méně než 35 ale v základním výcviku nalétat nemůžete.

Součástí výcviku pilotů je i teoretická část. Ta pro UL i PPL piloty probíhá u nás, v naší učebně na letišti Sazená.

Provádíme rovněž výcvik pilotů vrtulníků – PPL (H), obchodních pilotů vrtulníků – CPL (H). Pro oba typy létání nabízíme i výcvik instruktorů letadel i vrtulníků – FI(A), FI(H).

Je-li vaší touhou kariéra profesionálního pilota, potom se potřebujete dostat k licenci Obchodního, respektive Dopravního pilota – ATPL (Airline Transport Pilot Licence). Začíná se výcvikem PPL, poté následuje takzvaný „Time building“, výraz, pro nějž nemáme nějaký rozumný český ekvivalent. Někdy se říká prostě „nalítávat hodiny“. To je proto, že všechny další licence, jejich získání nebo zahájení výcviku, jsou podmíněny různým náletem hodin. Ten je vyšší než základní výcvik. Musíte tedy létat, nabírat zkušenosti a až potom se například zajímat o výcvik letu podle přístrojů. Na cestě k licenci Dopravního pilota vás tedy bude po získání PPL licence čekat výcvik pro létání v noci – VFR Night, létání podle přístrojů a to v jednomotorových i dvoumotorových strojích – IFR SEP, IFR MEP, létání v tzv. „komplexním letadle“, což je letadlo se stavitelnou vrtulí, zatahovacím podvozkem a alespoň čtyřmi místy v kabině. Samozřejmě že budete létat také na simulátoru FNTP II pro výcvik letu podle přístrojů. Budete cvičit lety na cizí řízená i neřízená letiště, naučíte se přistávat podle přístrojů.

Samozřejmě vás čeká i rozsáhlá teorie dopravního pilota a zkoušky na leteckém úřadu ÚCL. Po zvládnutí všech teoretických i praktických zkoušek, při náletu nejméně 200 letových hodin se z vás stává dopravní pilot – ATPL frozen (lidově zmrzlík), kdy můžete žádat u práci u aerolinek.

A dál je to už všechno jenom na vás. Jen nám nezapomeňte taky poslat fotku z kokpitu!