Vítejte ve vzdušném prostoru letecké školy FLY FOR FUN

Tato kvalifikace je určena pro ty, kdo chtějí létat pouze rekreačně, ne obchodně a ne za úplatu. Letadla ve výcviku mohou být maximálně čtyřmístná a do maximální vzletové hmotnosti 2000 kg.

Výcvik lze létat pouze na jednom typu letadla, na kterém zároveň pilot skládá závěrečné zkoušky Po složení zkoušek je oprávněn létat pouze s tímto typem letounu. V případě zájmů o létání s dalším typem letounu jako pilot LAPL, nabízíme přeškolení na letadla z naší nabídky.

Osnova výcviku obsahuje 30 letových hodin. Držitelé jiných pilotních průkazů (UL, GLD apod.) s předchozí leteckou zkušeností, mohou dosáhnout úlevy ve výcviku až 50%. Tím je výcvik LAPL velmi výhodný zejména pro piloty UL, kteří sní o létání s Cessnou nebo Diamond DA40.

Požadavky na žáka

  • Věk minimálně 16 let, u osob mladších 18 let nutný souhlas zákonného zástupce.
  • Student musí být držitelem alespoň platného osvědčení o zdravotní způsobilosti II. třídy rozšířené o vyšetření dle EU 2019/27 Part-MED.
  • Na první samostatný let potřebujete průkaz radiotelefonisty (kurz je součástí teoretické přípravy).

Průběh kurzu

Teoretická část

Výuka teorie probíhá v učebně na letišti Sazená. Část studia probíhá formou přednášek a konzultací, část formou samostudia. Osnova teoretické části:

  • Letecké právo a postupy ATC
  • Komunikace
  • Letová výkonnost a plánování
  • Lidská výkonnost
  • Základy letu: letadlo
  • Obecná znalost letadla
  • Meteorologie
  • Provozní postupy
  • Navigace

Praktická část

Osnova praktické části:

  • Seznamovací let
  • Cvičný let k seznámení s účinky ovládacích prvků
  • Cvičné lety k nácviku přímého a vodorovného letu, stoupání, klesání a zatáček
  • Cvičné lety k nácviku pomalých letů, min. bezpečná rychlost, přetažení, zábrana pádu a vývrtky
  • Cvičné lety k nácviku
    • vzletu a stoupání,
    • letu po okruhu
    • přiblížení a přistání
    • vzletu a přistání s bočním větrem
    • vzletu s maximální výkonností
    • přistání na krátké plochy
  • Opravy vadných přistání
  • Nouzové a mimořádné postupy na okruhu
  • Přezkoušení před prvním samostatným letem
  • První sólo lety po okruhu
  • Samostatné a kontrolní lety po okruhu
  • Cvičné lety k nácviku techniky pilotáže (ostré zatáčky o náklonu do 45°, přetažení v zatáčce, zábrana pádu a vývrtky ze zatáčky)
  • Cvičné lety k nácviku nouzového přistání
  • Cvičné lety k nácviku bezpečnostního přistání
  • Cvičný let podle přístrojů
  • Navigační lety
  • Přezkoušení před prvním sólo navigačním letem
  • Samostatné navigační lety a přeletová navigace
  • Přeletová navigace v řízených prostorech, přílety, odlety a přelety řízených letišť

Létáme po celý rok, naše letadla jsou vytápěna.

Ukončení kurzu a získání licence

Teoretická zkouška se skládá na Úřadu pro civilní letectví formou testu. Praktické dovednosti ověří zkušební komisař (examinátor) Úřadu pro civilní letectví.

Kam dál?

Teoretická zkouška je platná i pro licenci PPL. Licenci soukromého pilota je tedy možné získat bez dalších teoretických zkoušek.

Cena

Cena je uvedena v našem ceníku. Z naší nabídky si můžete vybrat z několika typů letadel všeobecného letectví, na kterých chcete svůj výcvik absolvovat. Uvedené ceny zahrnují cenu za letadlo, palivo a instruktora.