Výcvik lze létat pouze na jednom typu letadla, na kterém zároveň pilot skládá závěrečné zkoušky Po složení zkoušek je oprávněn létat pouze s tímto typem letounu. V případě zájmů o létání s dalším typem letounu jako pilot LAPL, nabízíme přeškolení na letadla z naší nabídky.
TIP
Osnova výcviku obsahuje 30 letových hodin. Držitelé jiných pilotních průkazů (UL, GLD apod.) s předchozí leteckou zkušeností, mohou dosáhnout úlevy ve výcviku až 50%. Tím je výcvik LAPL velmi výhodný zejména pro piloty UL, kteří sní o létání s Cessnou nebo Diamond DA40.
Čtěte také v blogu: LAPL versus PPL
Požadavky na žáka
- Věk minimálně 16 let, u osob mladších 18 let nutný souhlas zákonného zástupce.
- Student musí být držitelem alespoň platného osvědčení o zdravotní způsobilosti II. třídy rozšířené o vyšetření dle EU 2019/27 Part-MED.
- Na první samostatný let potřebujete průkaz radiotelefonisty (kurz je součástí teoretické přípravy).
Průběh kurzu
Teoretická část
Výuka teorie probíhá v učebně na letišti Sazená. Část studia probíhá formou přednášek a konzultací, část formou samostudia. Osnova teoretické části:
- Letecké právo a postupy ATC
- Komunikace
- Letová výkonnost a plánování
- Lidská výkonnost
- Základy letu: letadlo
- Obecná znalost letadla
- Meteorologie
- Provozní postupy
- Navigace
Praktická část
Osnova praktické části:
- Seznamovací let
- Cvičný let k seznámení s účinky ovládacích prvků
- Cvičné lety k nácviku přímého a vodorovného letu, stoupání, klesání a zatáček
- Cvičné lety k nácviku pomalých letů, min. bezpečná rychlost, přetažení, zábrana pádu a vývrtky
- Cvičné lety k nácviku
- vzletu a stoupání,
- letu po okruhu
- přiblížení a přistání
- vzletu a přistání s bočním větrem
- vzletu s maximální výkonností
- přistání na krátké plochy
- Opravy vadných přistání
- Nouzové a mimořádné postupy na okruhu
- Přezkoušení před prvním samostatným letem
- První sólo lety po okruhu
- Samostatné a kontrolní lety po okruhu
- Cvičné lety k nácviku techniky pilotáže (ostré zatáčky o náklonu do 45°, přetažení v zatáčce, zábrana pádu a vývrtky ze zatáčky)
- Cvičné lety k nácviku nouzového přistání
- Cvičné lety k nácviku bezpečnostního přistání
- Cvičný let podle přístrojů
- Navigační lety
- Přezkoušení před prvním sólo navigačním letem
- Samostatné navigační lety a přeletová navigace
- Přeletová navigace v řízených prostorech, přílety, odlety a přelety řízených letišť
TIP
Začít může ihned, výcvik je u nás individuální, lety si plánujete sami v naší aplikaci. Létáme po celý rok, naše letadla jsou vytápěna.
Ukončení kurzu a získání licence
Teoretická zkouška se skládá na Úřadu pro civilní letectví formou testu. Praktické dovednosti ověří zkušební komisař (examinátor) Úřadu pro civilní letectví.
Kam dál?
Teoretická zkouška je platná i pro licenci PPL. Licenci soukromého pilota je tedy možné získat bez dalších teoretických zkoušek.
Cena
Cena je uvedena v našem ceníku. Z naší nabídky si můžete vybrat z několika typů letadel všeobecného letectví, na kterých chcete svůj výcvik absolvovat. Uvedené ceny zahrnují cenu za letadlo, palivo a instruktora.