C172RG a DA40 mají instalovány přístroje GTN 650 pro LPV approach
Vítejte ve vzdušném prostoru letecké školy FLY FOR FUN
Zkoušky z teorie PPL(A), LAPL(A) NEBO ULL? Zkoušky z teorie PPL(A), LAPL(A) NEBO ULL?
Webkamera - Sazená Webkamera - Sazená Více

Co to vlastně ultralehké letadlo je, jaké má využití a jaká omezení? Omezení jsou daná předpisem. V české republice je ultralehké letadlo definováno max. vzletovou hmotností 450 kg (plus případná váha záchranného systému).

Datum zveřejnění: 14. února 2011

To je váha, která „jde do vzduchu“, tedy váha samotného letadla, paliva, dvou členů posádky (jednoho v případě jednomístných) i zavazadel. Dále je bohužel omezeno na pouze jeden pístový motor. Vzhledem k tomu, že u nás nemáme žádné vodní plochy určené pro vzlety a přistání, nemáme ani vodní nebo obojživelná letadla.

Použití ultralehkých letadel je určeno výhradně pro vlastní potřebu a sportovní činnost. Není tedy možné provádět s nimi komerční činnost, vyjma výcviku ve schválené škole a pronájmů. Pokud ovšem chcete takové letadlo používat jako podnikatel pro vlastní dopravu, například mezi vašimi pobočkami, můžete takové letadlo, nebo náklady na jeho pronájem uplatit jako náklad.

Jak ultralehká letadla vypadají a jak létají? Dříve to byly velmi jednoduché konstrukce, vymýšlené konstruktéry k amatérské a jednoduché stavbě. Samozřejmě, jednoduchost zde byla na úkor výkonům a někdy i kráse. Neznamená to ale, že by se s takovými letadly nedalo pěkně polétat. Většina dnešních firem, vyrábějících krásné moderní stroje se k dnešní produkci dostala právě přes výrobu těchto jednoduchých aparátů.

Jak stoupala zkušenost s novými technologiemi i jejich dostupnost, objevovali se i v této „malé“ výrobě modernější a výkonnější stroje. Dnešní ultralehká letadla většinou svými výkony předčí tzv. „velké“ stroje všeobecného letectví, téměř pravidelně za mnohem nižších nákladů.

Jak tedy průkaz na ultralehké letadlo získat? Pokud máte o takový průkaz zájem, jste na té nejlepší adrese! Letecká škola FLY FOR FUN nabízí celou řadu průkazů, od ultralehkých až po obchodní piloty. Máme tedy zkušenosti s výcvikem jak pilotů, kteří létají pro svoje potěšení, tak těch, kteří si létání zvolili za svoje budoucí povolání.

Začít je potřeba trochou teorie. Pravda, teorie je vždycky otravnější, než-li praktická aplikace, ať už se to týká jakékoliv činnosti, ale zrovna u létání jsou základní teoretické znalosti velmi užitečné. Snažíme se podávat informace srozumitelnou formou. Vždycky máte možnost znovu a znovu se ptát instruktorů na věci, které vám nejsou jasné. A zeptat se nikdy nebojte. Záleží nám na tom, abyste věcem rozuměli.

Základní osnova výcviku předepisuje pro piloty UL minimálně 20 letových hodin. Je to ale opravdu pouze nejnutnější minimum ještě z dob, kdy letadla létala 60ti kilometrovou rychlostí. Dnešní nároky jsou přeci jen větší a je nutné počítat s vyšším počtem hodin. Nedokážeme slíbit za jak dlouho budete pilotem, ale slibujeme, že až poletíte sami, budete to umět.

Po pilotních zkouškách, které provádíte přímo u nás, dostanete vlastní pilotní průkaz a pak už vás čeká jen sladká budoucnost pilota, obdiv dívek v každém baru, nespočet leteckých historek a pod vaším pohledem se podlamující kolena dorostenek…

Jen nezapomeňte lítat! ????